27/10/2022

Стале фінансування, як фактор антикризового управління кластером

Тези доповіді «Стале фінансування, як фактор антикризового управління кластером»
Більшість кластерів в Європі використовують 4 основних джерела фінансування:
- державне фінансування
- членські внески
- платні послуги
- інше
Однак, державне фінансування залишається основним для більшості кластерів.
Типова структура фінансування кластерів базується на трьох стовпах: базова підтримка (державне чи громадське фінансування); фінанси на основі членства; проекти ЄС. 
Вирішальним фактором в фінансуванні кластерних ініціатив можуть бути, як нові члени, так і сервіси, членські внески, клієнти та програми фінансування. 
В середньому кластери в ЄС мають 25-30 членів, але для сталого фінансування за рахунок членських внесків потрібно збільшувати кількість учасників. 
Залучення нових членів має ряд своїх переваг та недоліків. 
Наприклад, Авіаційний кластер в Німеччині повністю втратив державне фінансування в період кризи і були вжиті наступні заходи:
- збільшення членських внесків
- економія витрат 
- залучення нових стратегічних партнерів (а саме Агенції Регіонального Розвитку) 
Що дозволило Авіаційному кластеру змінити свою структуру надходжень та вижити в період кризи, покращуючи свої сервіси.
Також досвід європейських кластерів показує, що через 10 років діяльності вони переходять на приватне фінансування, а не державне, як на початках. 
Запорукою успішності діяльності кластерів є не лише професійна команда, а і те, що керівництво кластеру має перетворитись на постачальника послуг для членів.
Портфель кластерних послуг включає:
- підтримку регіональних розробників
- створення інновацій
- інтернаціоналізацію (аналіз ринку, вплив трендів, діагностику трендів)
- розвиток бізнесу
- розвиток робочої сили.
Учасники кластерів готові платити за: юридичні консультації, сертифікацію, дослідження ринку, розробку продукції в нових сферах, інтелектуальні  послуги, бізнес-плани, мозкові штурми для своїх бізнесів. 
Членські внески в кластері мають відсіяти учасників, які не готові до кластерних ініціатив, не готові інвестувати в довіру та гроші, прагнуть до легких та швидких малих перемог, а не до непередбачуваних екпенсивних перемог.
Доповнення та розширення цих тез можна подивитись на фотографіях слайдів (натиснувши на картинку слайд, вона відкривається на все вікно).










Немає коментарів:

Дописати коментар